Filmistik

Akim

Roberto Renzi tarafından yaratılan Akim ilk kez 1950 yılında Augusto Pedrazza'nın çizimleri ile gündeme gelmiştir. Serinin başlangıçından itibaren çizimlerin kalitesinde değişiklik yapılmamasına rağmen Italya'nın Tarzanı, en başarılı çizgi romanlarından biri haline gelmiştir. Tarzan ile çok benzerlikler olmasına rağmen, (maymunlar tarafından yetiştirilir; hayvanların dilinden konuşur; gizemli kabileler ile karşılaşır ve her tür kötülüğe karşı savaşır) ucuz bir Tarzan kopyası olarak asla görülmemiştir. Renzi ve Pedrazza en başından itibaren, 1912 yılında çıkan Edgar Rice Burroughs'un kahramanı ile bariz farklılıklar koymaya kararlılardı. Akim'in bu farklı çıkış noktası 1976 yılında çıkan kronolojik sayısının en başında şöyle bir açıklama yapılır: "Hayvanların dünyasına tamamen farklı bir göz ile bakıyoruz. Disney 'vahşi yaşamın' efsanesini çok net bir biçimde göz önüne sermiştir. Aynı zamanda bilim adamları çok net bir dil ile 'yaratığın' asla 'canavar' tanımını hak etmediğini de göstermişlerdir. Hayvanların asla yok edilmesi gereken düşmanlar değil, insanlar ile birlikte olabilen dostlar olduğu bir gerçektir. Bu yüzden, doğa'ya farklı bir göz ile bakarak ve 'ökoloji'nin hikayelerimize yön vermesine izin vererek ilk adımlarımızı attık." Akim maceralarına büyük bir hayvan dostu olarak başlar. Yaratıcıları ise, kahramanlarını en baştan popüler göstermek için okurların merak ettiği ufak bir 'numara'ya baş vurulur: Hikayelerde bütün hayvanlar insanlar gibi konuşur. Bildiğimiz hırlama, gürleme ve tıslama sesleri kullanarak baloncukların altında açıklamalar yaparak değil. Akim'in anlayacağı düzgün cümleler ile konuşuluyordu. Çünkü akim evrensel orman dilini biliyordu.